מחקרים מוכיחים: 46% מהחיילות נפגעות במהלך שירותן הצבאי

    עד כמה שאני זוכר, ייעוד של הצבא הוא בשדה הקרב ולא בשוויון החברתי. צה"ל מוריד את רף האימונים והכשירות המבצעית כדי לשלב נשים בתפקידי הלחימה, כמו למשל הצבת ספסל בכדי להקל על מעבר החומה בבית הספר לקצינים
    איתי גדסי 4 Comment on מחקרים מוכיחים: 464 מהחיילות נפגעות במהלך שירותן הצבאי

    דיון סוער בוועדת החוץ והביטחון על שירות נשים כלוחמות • אל״מ (במיל') רז שגיא: "ישנם פערים פיזיולוגיים והפתרון הוא לא להוריד את הרף • מרכז ליב"ה: ערך השוויון והרצון לגייס נשים ליחידות קרביות פוגע בבריאות הנשים עצמן, מוריד את רף האימונים ופוגע ביכולותיו המבצעיות של צה"ל

    עד כמה שאני זוכר, ייעוד של הצבא הוא בשדה הקרב ולא בשוויון החברתי. צה"ל מוריד את רף האימונים והכשירות המבצעית כדי לשלב נשים בתפקידי הלחימה, כמו למשל הצבת ספסל בכדי להקל על מעבר החומה בבית הספר לקצינים
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון שהתקיים אמש בוועדת חוץ ובטחון של הכנסת בנושא שירות נשים בתפקידי לחימה בצה"ל, הציג אל״מ (במיל) רז שגיא יו״ר הפורום לחוסן צה״ל, נתונים רבים המוכיחים כי צה"ל מוריד את רף האימונים והכשירות המבצעית כדי לשלב נשים בתפקידי הלחימה .

    עוד חשף שגיא מחקרים רשמיים של צה״ל בהם נמצא ש-%46 אחוזים מהנשים נפגעות במהלך השירות כלוחמות.

    לאור נתונים אלו דרש  יו״ר הועדה חבר הכנסת אבי דיכטר מצה״ל התייחסות לכך.

    תא"ל ערן שני, ראש חטיבת תכנון ומנהל כח האדם בצה"ל: "נשים שמתגייסות למערך הלוחם עוברות, בין השאר, שבועיים של מכינה, כדי לאפשר להם לבחון את התפקיד והשירות. אנו עושים גם מאמץ גדול להתאים את סרגל המאמצים והתזונה, וכן את סביבת העבודה, התשתיות והאמל"ח".

    תא"ל שני סיפר לוועדה כי בשנת 2017 צפויות להיות כ-2800 לוחמות בצה"ל וזה גידול חד מאוד, הכולל עלייה של 38% במספר הלוחמות בפיקוד העורף, 19% בתותחנים ו-93% בחיל הים. תא"ל שני הוסיף כי במג"ב צפויה עלייה של 100% במספר הלוחמות.

    "אחרי גידול כה משמעותי בתקופה כה קצרה, צריכים רגע להסתכל באחריות ובמקצועיות ולתחקר את האירוע. חלק מהבנות גם נושרות בגלל פציעות, למשל, וצריך להבין למה ואיך אנו מביאים אותן להצליח ולא גורמים להם נזק. המהלך צריך להיות אחראי ואם מסתכלים על המגמה, היא טובה".

    סא"ל ד"ר לנה פלדמן-קורן, רע"ן רפואה בזרוע היבשה: "יש הבדלים פיזיולוגיים ואי אפשר להתעלם מהם – כמו צפיפות עצם והיחס בין מסת שריר לאחוזי שומן. זה לא אומר שאי אפשר לבצע את ההכשרה, אלא רק לבצע את ההכשרה בצורה מותאמת. לוחמת זה לא לוחם ממין נקבה, אלא היא דורשת הכשרה ייעודית. האתגר שלנו היא בניית המעטפת ההכשרתית למלא את ייעודן כלוחמות תוך שמירה על בריאותן".

    אל״מ (במיל') רז שגיא, יו״ר הפורום לחוסן צה״ל: "עד כמה שאני זוכר, ייעוד של הצבא הוא בשדה הקרב ולא בשוויון החברתי. יש תרומה מכרעת לשירות נשים בצבא, אבל צריך לבוא ולשים גבול. אם גורמי המקצוע שבחנו את הדברים במהלך השנים אומרים שיש פערים פיזיולוגיים, הפתרון הוא לא להוריד את הרף". שגיא אמר כי על פי מחקרו צה"ל מוריד את רף האימונים והכשירות המבצעית כדי לשלב נשים בתפקידי הלחימה, כמו למשל הצבת ספסל בכדי להקל על מעבר החומה בבית הספר לקצינים, וכי על פי נתונים שקיבל ממחקרים של צה"ל, 46% מהנשים נפגעות במהלך השירות כלוחמות.

    לימור לקס, לוחמת ששירתה בגדוד קרקל: "הייתי בחורה בריאה לפני הגיוס. אני לא יודעת אם זו אשמת המפקדים בשטח או המערכת, אבל אין לי ספק שאם מישהו היה עוצר את הדברים בזמן, לא הייתי מגיעה למצבי כיום. אין לי שום חרטה על הגיוס ללחימה. עשיתי זאת מרצון והיה לי חשוב לעשות זאת, ואני בעד שירות נשים בכל תפקיד שהן חפצות בכך, אבל הגוף שלי לא עמד בסרגל המאמצים ונגרמו לי נזקים קשים מדי. צריך לחשוב איך למנוע את הנזק לאחרות, וצריכה להיות בקרה על שירות נשים כלוחמות".

    ח"כ ילין קרא לעברו של ח"כ יוגב "האם ערך הצניעות עליון לערך השוויון?" וח"כ יוגב השיב "חד משמעית הצניעות חשובה מהשוויון".

    אלוף במיל׳ חבר הכנסת איל בן ראובן התומך בשילוב נשים בצה״ל סיפר לחברי הועדה כי יש לו כאבי בטן מתרחיש בו יהיו לנו חס וחלילה 5 לוחמות שבויות.

    יו״ר הועדה חבר הכנסת  אבי דיכטר ביקש מצה״ל לבצע מחקר על נושא הפציעות של החיילות הלוחמות והודיע שהועדה תמשיך לעסוק בנושא וכי יקיים דיון המשך נוסף.

    בעקבות הדיון על שרות נשים ביחידות קרביות אמרו במרכז ליב"ה: "בוועדת חוץ ובטחון נחשפו נתונים מדאיגים עליהם אנו מתריעים תקופה ארוכה. ערך השוויון והרצון לגייס נשים ליחידות קרביות פוגע בבריאות  הנשים עצמן, מוריד את רף האימונים ופוגע ביכולותיו המבצעיות של צה"ל .

    "אנו קוראים לחברי הועדה לקחת אחריות ,לחקור את העובדות והנתונים ולעצור מגמה מסוכנת זו שמחלישה את כוחו של צהל ואת מדינת ישראל.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מה שלא מספרים לנו איזה נזק נגרם לעם ישראל ממחדלים שלקחו בנות שעם כל הכבוד הבורא ברא אותם עם יכולות מופלאות בתחומם והעמידו אותם בקרבי תארו לכם בת בשמירה שבורחת בגלל שראתה עכבר או מקק והמוצב נשאר ללא שמירה ועוד המון תרחישים שמסכנים את עם ישראל בגלל ההחלטה לגייס בנות לקרבי כידוע במצרים עינו את עם ישראל לגברים נתנו עבודות של נשים ולנשים נתנו עבודות של גברים

    2. 3

      אמל'ה איזה פחד מקק

    3. 2

      מסכנות הורסות את גופן